4Imago gelooft in een ontwikkeling waarbij consumenten, onder meer door de opkomst van internet en sociale media, steeds mondiger, kritischer en meer betrokken zullen worden. Bij hun keuzes laten consumenten zich steeds meer leiden door het beeld dat zij hebben van, en het gevoel dat ze hebben bij een bedrijf en niet meer alleen door de kwaliteit of de prijs van het product. In hun keuzes spelen steeds vaker morele overwegingen mee.

De consument laat zich daarnaast steeds minder leiden door de reclame-uitingen van bedrijven, maar steeds meer door het imago van het bedrijf in de media en de mening van andere consumenten.

Bedrijven zullen daarom een eerlijk verhaal moeten neerzetten. Het imago dat ze naar buiten uitdragen moet stroken met de uitstraling van het bedrijf en de bedrijfscultuur. 4Imago gelooft daarom in een integrale aanpak waarbij de reclame- en mediamix klopt met het imago en aansluit bij de uitstraling van het bedrijf en de bedrijfscultuur. We gaan opzoek naar de identiteit van, en de passie in het bedrijf; naar wat het bedrijf uniek maakt. De communicatie die daar hoort is doeltreffend en integer.